
Finski šolski sistem velja za enega najboljših na svetu. Skozi leta so vanj uvajali enostavne rešitve in spremembe ter ustvarili celovito šolsko okolje, ki v prvi vrsti deluje brez pritiskov.
Nekaj razlogov, zakaj je finski šolski sistem najboljši na svetu:
- Na Finskem ni standardiziranih testov, izjema je le nacionalni maturitetni preizkus, ki pa je prostovoljni preizkus za dijake po končani srednji šoli. Sicer pa so vsi finski učenci ocenjeni na individualni bazi in prek ocenjevalnega sistema njihove učiteljice. Napredek pa nadzoruje šolsko ministrstvo.
- Vse učiteljice na Finskem so visoko izobražene, te šole pa veljajo za ene najbolj zahtevnih in selektivnih. Da nekdo na Finskem postane učitelj oz. dobi službo, ni dovolj, da ustreza nekaj birokratskim zahtevam in izpolni ”merilne” standardizirane teste. Vse se dogaja na individualni ravni.
- Sodelovanje, ne tekmovanje, je vodilo finskega šolskega sistema. Samuli Paronen je dejal, da pravi zmagovalci ne tekmujejo in na Finskem se tega še kako držijo, njihova ”norma” je sodelovanje.
- Finski šolski sistem se je vrnil k osnovam, za začetek so ustvarili srečno, harmonično in zdravo šolsko okolje. Vsi učenci prejemajo brezplačne obroke, imajo dostop do zdravstvene nege/oskrbe, ima individualno vodstvo, psihično oporo …
- V šolo kasneje – na Finskem pravijo, da nihče ne profitira, če se že malčke prične uvajati v šolski sistem. Otroci se pričnejo izobraževati pri sedmih letih.
- Finci vstajajo kasneje in so v šoli manj časa. Šola se prične med 9.00 in 9.45 in se konča med 14.00 in 14.45.
- Ista učiteljica šest let je na Finskem nekaj običajnega, kot tudi to, da v tem času postane prava družinska prijateljica in otrokova zaupnica. Na ta način učiteljica otroke res lahko obravnava na individualni bazi, pozna njihove potrebe …
- Sproščena atmosfera, manj stresa, več medsebojne podpore je tisto, kar šteje na Finskem. Skozi ves šolski dan si sledijo 15 do 20 minutni odmori, kjer imajo otroci čas za malicanje, sprostitev …
- Manj domačih nalog, pravzaprav po raziskavah kar najmanj na svetu. Šolarji večino dela opravijo v šoli, da imajo po njej čas za razvijanje drugih spretnosti in za tisto, kar jih veseli.